2011. november 5., szombat

Brasil

Újabb utazásra hívom a kedves blogolvasókat, legújabb szappanom vidám, élénk színei ugyanis a riói karnevált és Brazília kavalkádját idézik fel.


Igazi különlegesség sikeredett belőle, amit aligha lehet majd a későbbiekben reprodukálni. Egy álmos októberi délutánon férjem egy hatalmas sütőtökkel állított haza, ami a közfelkiáltásnak megfelelően hamar a sütőben találta magát. Karotintól duzzadó, életteli színe viszont szappanügyileg is megihletett, így egy óvatlan pillanatban félretettem egy keveset a délutáni csemegéből egyéb magasztos célokra. A szappankamrámban aztán megakadt a szemem egy adag szárított csalánporon, és több sem kellett egy egyedi színösszeállításhoz.


Kecsketej, kókuszvaj, pálmavaj, ezúttal sem változtattam a régi, jól bevált recepten. Bőrtápláló komponensként sheavajat adtam hozzá, majd az olívaolaj bőrmegújító hatását is igyekeztem kihasználni. A ricinusolaj pedig a bőr egészséges működéséért felelős. Az olívaolaj egy része csalánmacerátumból áll, így ennek az értékes gyógynövénynek a jótékony hatásait is ki tudjuk használni. Erősíti a körmöket és hajhagymákat, illetve ekcémás bőrelváltozások kezelésére is alkalmas. A massza másik felét a frissen préselt sütőtökpürével színeztem. A sütőtök magas A-vitamin- (illetve annak előanyaga a béta-karotin-) tartalma miatt kedvelt zöldség, gyerkőceim egykori narancssárga nóziját juttatja eszembe. Ezúttal hámsejtjeinknek is adunk közvetlenül egy vitaminbombát.
Illatát tekintve csöppet gondban vagyok. :) A körömvirágos részt narancs illóolajjal, a csalánosat pedig erdei fenyő illóolajjal illatosítottam, a végeredmény pedig egy meghatározhatatlanul kellemes illatfelhő. Kedves barátunkat nagymamája sütijére emlékeztette, az egyéb asszociációkat szeretettel várjuk!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése